Wycieczka w ramach przedsięwzięcia: "Poznaj Polskę"

W dniach 8-10 listopada, w piękny słoneczny dzień, klasy maturalne naszego Salezjańskiego Liceum Ogólnokształcącego (IVA4 i IVB4) razem z wychowawcami udały się na wycieczkę do Lublina i Zamościa.

Naszym pierwszym punktem w programie było zwiedzanie zabytkowego miasta Zamościa - „perły polskiego renesansu”. W 1992 r. zamojskie Stare Miasto zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Podczas drugiego dnia zwiedzania udaliśmy się do Państwowego Muzeum na Majdanku. Jest to miejsce pamięci poświęcone ofiarom byłego obozu koncentracyjnego. Wraz z przewodnikiem przeszliśmy ścieżkę historyczną pt. „Konzentrationslager Lublin 1941-1944”, która dokumentuje najważniejsze obiekty i miejsca związane z historią obozu. Zwiedzanie wywołało w nas wiele emocji i niewątpliwie wpłynęło na nasz sposób postrzegania historii i teraz wszyscy rozumiemy sentencję znajdującą się na kopule Mauzoleum „ Los nasz dla was przestrogą”. Kolejnym miejscem, które zobaczyliśmy był Lublin. Udaliśmy się na spacer po Starym Mieście. W obrębie naszego zwiedzania znalazły się Brama Krakowska i Grodzka, archikatedra, Zamek Lubelski z Kaplicą Trójcy Świętej, dawny Ratusz i wiele bogato zdobionych renesansowych kamienic. Następnie obejrzeliśmy wystawę poświęconą księdzu Idziemu Radziszewskiemu, założycielowi Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. 10 listopada przypadł dzień naszego powrotu. W drodze do Legionowa zatrzymaliśmy się w Kazimierzu Dolnym. Mimo, że Kazimierz Dolny jest dość niewielkim miasteczkiem z uwagi na swoją bogatą historię jest warty poznania. My odwiedziliśmy średniowieczny wybrukowany rynek otoczony z trzech stron kamienicami, kościół św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja oraz dawny nadwiślański spichlerz, w którym obecnie znajduje się Muzeum Przyrodnicze.

Cała wycieczka zrealizowana m.in. dzięki dofinansowaniu (15 tys. zł) w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą: „Poznaj Polskę”, dostarczyła nam wiele nowych wrażeń i poszerzyła naszą wiedzę o naszym kraju. Nie możemy doczekać się następnych wycieczek.